Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 31.269

Alle artikelen van Jos Burgers

Jos  Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’

Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,8 (11 stemmen) Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
Lees verder..
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! Prijs - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties Met korting verliest u niet alleen een fllnk deel van uw winst, maar u zet ook uw reputatie op het spel. Hoe voorkomt u dit?
Lees verder..
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,0 (12 stemmen) - 1 reacties Getallen lijken zo helder en duidelijk van zichzelf, maar niets is minder waar. Zeker als het getal uw prijs is, kunt u ervan uitgaan dat het hier een gevoelskwestie betreft. 3 technieken hoe daarmee om te gaan.
Lees verder..
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties Bent u ook zo vaak "te duur"? Stop dan met netjes te bieden wat de klant vraagt en offertes na te bellen. Pak het eens anders aan en trek de aandacht naar u toe met deze tips.
Lees verder..
Meningen en feiten: bent u te duur?! Prijsdruk - 8,1 (21 stemmen) - 4 reacties Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
Lees verder..
Je vrouw uitbesteden Klantenbinding - 8,5 (61 stemmen) - 8 reacties Mijn vrouw is gek op aandacht en nu zoek ik iemand die dat van me over kan nemen. Ik weet niet of u erg opkijkt van deze actie, maar voor veel bedrijven is het de gewoonste zaak van de wereld.
Lees verder..
Gek op aanbiedingen Prijzen - 7,7 (10 stemmen) Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 7,9 (19 stemmen) - 1 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Luisteren met een leeg hoofd Luisteren - 7,6 (41 stemmen) - 5 reacties Onder het motto 'Het leven is verwarrend eenvoudig' demonstreert Jan van Setten tijdens presentaties op een inspirerende manier hoe we onszelf kunnen verbeteren.
Lees verder..
Duurder zijn is zo gek nog niet Prijs - 7,8 (25 stemmen) - 1 reacties Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Steek meer energie in uw hogere prijs, gebruik deze 4 verkooptechnieken.
Lees verder..
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs Korting - 9,0 (31 stemmen) - 3 reacties Veel verkopers denken dat de hoogste korting geven het beste werkt. Wat streeft u na? Omzet of rendement...
Lees verder..
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,8 (33 stemmen) - 2 reacties Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's.
Lees verder..
Prijsbezwaren tackelen Prijsbezwaren - 6,8 (4 stemmen) Cruijff over tackelen: "Ben je niet op tijd, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.’ Dat geldt zeker voor prijsbezwaren. Leer van de meester.
Lees verder..
Een Mercedes voor de prijs van een Polo Prijs - 8,2 (46 stemmen) De klant wil de order sluiten maar u moet 'nog even naar de prijs kijken'. Gevaar! Wat gaat u doen?
Lees verder..
Denkt u ook na over de offerte van uw concurrent? 8,4 (46 stemmen) - 2 reacties U besteedt natuurlijk veel tijd aan uw aanbod. Maar besteedt u ook genoeg aandacht aan wat uw concurrent zou kunnen doen?
Lees verder..
Kiezen geeft kiespijn Keuzestress - 8,5 (56 stemmen) - 9 reacties Keuzevrijheid is een groot goed, maar het leidt tegenwoordig ook vaak tot keuzestress. Hoe zorgt u ervoor dat uw klant niet verdrinkt in uw aanbod?
Lees verder..
Bent u bang dat u te duur bent?‏ Korting - 8,2 (102 stemmen) - 17 reacties Veel klanten willen niet zozeer korting, maar vooral niet teveel betalen. Ontdek hoe u daarop in kunt spelen zonder het vertrouwen in uw prijs te verliezen.
Lees verder..
'In onze branche is de prijsdruk pas echt hoog' Prijsdruk - 8,4 (28 stemmen) - 11 reacties U denkt dat u vooral op prijs moet concurreren? Ontdek wat nog belangrijker is.
Lees verder..
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties Het schaarstebeginsel lijkt vooral te werken in retail, maar niets is minder waar. Het is een begrip waar u met wat creativiteit veel voordeel uit kan behalen.
Lees verder..
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen) Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers!
Lees verder..
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (7 stemmen) - 1 reacties
Uw concurrenten kiest u zelf Prijsdruk - 7,7 (32 stemmen) - 1 reacties
De kortste weg naar meer winst Prijs - 7,8 (4 stemmen) - 1 reacties
Er is maar één juiste prijs Prijs - 7,5 (13 stemmen) - 2 reacties
Echte of onechte prijsdruk? Prijsdruk - 8,8 (15 stemmen)
You’re my friend Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen)
No Budget Marketing Boeken over verkopen
Geef nooit korting! Korting - 7,8 (59 stemmen) - 10 reacties
'Doet u mij maar de goedkoopste shit' Prijsdruk - 8,4 (17 stemmen) - 3 reacties
'Preventief ruimen!' Onderhandelen - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Gek op prijsbezwaren Prijs - 7,7 (10 stemmen) - 1 reacties
Waarom duurder zijn een goed idee is Prijs - 7,5 (35 stemmen) - 5 reacties
Een prijsdrukverlagend middel Prijsdruk - 8,9 (18 stemmen) - 1 reacties
'Garantie geven heeft weinig zin' 9,2 (49 stemmen) - 7 reacties
Een hogere prijs is pure winst Prijs - 7,7 (47 stemmen) - 12 reacties
Bukken terwijl niemand slaat Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties
Verkoop nooit NEE! 7,9 (30 stemmen) - 7 reacties
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder Klantvriendelijkheid - 7,6 (74 stemmen) - 14 reacties
Wat kunt u als verkoper leren van een verkleedpartij? 8,0 (46 stemmen) - 8 reacties
Onderhandelt u veel over de prijs? Prijs - 7,5 (29 stemmen) - 11 reacties
"Je moet wel afdingen!" Prijs - 4,3 (4 stemmen)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant Folders - 7,6 (33 stemmen) - 3 reacties
Goedkoop is ook niet alles Prijs - 7,9 (65 stemmen) - 12 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,8 (53 stemmen) - 9 reacties
Hondenbrokken Sales
Men is u zo weer vergeten Netwerken - 7,9 (75 stemmen) - 17 reacties
Praten in termen van gaten 7,9 (35 stemmen) - 8 reacties
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties
Gegarandeerd PowerPoint-vrij! PowerPoint - 8,2 (13 stemmen) - 10 reacties
Geef nooit korting Verkoopvaardigheden
Weet u waar uw klanten echt gelukkig van worden? 6,9 (28 stemmen) - 1 reacties
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,5 (54 stemmen) - 3 reacties
Lever niet wat een klant vraagt Klantvriendelijkheid - 7,8 (68 stemmen) - 7 reacties
Succes helpt tegen dikke voeten Beursverkoop - 7,3 (30 stemmen) - 2 reacties
Verkopers vragen te weinig voor hun producten Prijs - 7,7 (59 stemmen) - 10 reacties
Spreken is maar zilver Luisteren - 7,0 (27 stemmen) - 8 reacties
De prijs is vaak niet de echte reden Prijs - 6,9 (67 stemmen) - 19 reacties
Hoe kom je van boren af? 8,1 (50 stemmen) - 7 reacties
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Sales Agenda
13 jun Veilig Vrijen in de Verkoop (ORAVI)
Open training • 3 dagen • 6 pers.
21 jun Korting is Uitverkocht! (ORAVI)
Open training • 1 dag • 6 pers.
22 jun Salesburgers met Slagroom (ORAVI)
Open training • 1 dag • 6 pers.
Onze auteurs
David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net me.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Di.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is (sales) trainer en partner bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

Edwin  Scheperman

Edwin Scheperman

Edwin Scheperman helpt ondernemingen met het verbeteren van hun sales resultaten. Hij richt zich m.. meer..

Herman  Meijer

Herman Meijer

Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, in.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?