Sales FORUM (nieuw) Sales Boeken Gratis aanmelden (+ e-book + kans op iPad)
Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 30.335
Zoek op trefwoord
Acquisitie
Account Management
Sales Management
Verkoopvaardigheden
Sales (overige)

Alle boeken
22/3 Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
17/3 Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
14/3 Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? (Rolf Tempelman, Sander Bennink )
10/3 Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
8/3 Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
2/3 Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
25/2 Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
22/2 Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
18/2 No Budget Marketing (Jos Burgers)
15/2 Verras de klant! (Rob Snoeijen)
11/2 Flexibel verkopen (Ruud de Haas)
8/2 Strategische verkoop (Kurt de Blick)
4/2 20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
2/2 Verkopen is als bergbeklimmen. Bestseller in sales! (Bart van Luijk)
28/1 Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
26/1 Acquisitie voor professionals (Jan-Willem Seip)
21/1 Maak van de telefoon je vriend (Michel Hoetmer)
14/1 Van prospect naar klant: 12 succesfactoren (Jan-Willem Seip)
11/1 Keep calm and sell your socks off - Tales from sales (Jan Flamend)
7/1 Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
5/1 Stoppen met verkopen (Joost Sliphorst)
14/12 De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (Michel Hoetmer)
10/12 Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
7/12 De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)
3/12 25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
30/11 Verkopen voor Dummies (Tom Hopkins)
26/11 Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
23/11 Verkoopleiding (J.R. van Veen)
19/11 Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
16/11 Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)

Een hogere prijs is pure winst

Jos Burgers
Paperback, 130 blz.
Adfo Books | 2e druk, 2006 |
EAN: 9789013038668

U kunt uw winst natuurlijk verhogen door meer af te zetten. Of door uw kosten te verlagen. Maar de snelste weg naar meer winst is wellicht het verhogen van uw prijzen. De prijs is namelijk het enige marketinginstrument dat direct geld opbrengt.

Een hogere prijs is pure winst

Succesvolle ondernemingen zoals Albert Heijn, Shell, de Bijenkorf, Unilever en F. van Lanschot Bankiers hanteren vaak een relatief hoog prijsniveau. Hogere prijzen dragen bij aan een goed rendement. In die zin is een hogere prijs pure winst. Winst die u in staat stelt te blijven investeren in de kwaliteit en de toekomst van uw onderneming.

Dit is het eerste boek dat een antwoord geeft op de vraag 'Hoe verhoog ik met succes mijn prijzen, met als doel het behalen van meer winst?'. En dat is opvallend in een tijd waarin vrijwel elke ondernemer met toenemende prijsdruk wordt geconfronteerd.

Als u de goedkoopste aanbieder in uw branche wilt zijn, is dit duidelijk geen boek voor u. wel als u aan prijsdruk wilt ontkomen en het prijswapen zo weinig mogelijk wilt inzetten. In het eerste deel van dit boek worden de factoren behandeld die prijsdruk veroorzaken. In het tweede deel gaat u systematisch en stapsgewijs op weg naar hogere prijzen.

'Een hogere prijs is pure winst', geschreven door Jos Burgers, is een vlot leesbaar boek, dat veel voorbeelden en illustraties bevat en is geschreven vanuit zijn ervaring als marketingadviseur. Als vorm van service is in dit boek een workshop opgenomen die de lezer, na een grondige analyse van de eigen situatie, in acht stappen meeneemt op weg naar hogere prijzen.
Inhoudsopgave
Voorwoord

Deel A. Prijsdruk, nu en in de toekomst

1. Hogere prijzen als middel tot meer winst
1.1 Hoge prijzen als succesfactor
1.2 Er is niks mis met lage prijzen
1.3 Het effect van de prijs op uw winst
1.4 Waarom krijgt de prijs zo weinig aandacht
1.5 Workshop 1

2 Wat veroorzaakt druk op uw prijzen?

2.1 Niet alle druk is prijsdruk
2.2 De acht factoren die wel prijsdruk veroorzaken
2.3 Is er eigenlijk wel sprake van prijsdruk?
2.4 Workshop 2

3 De prijsdruk zal alleen maar toenemen

3.1 De invloed van de euro
3.2 De opmars van Internet
3.3 De sterk veranderende wet- en regelgeving
3.4 Pingelen wordt steeds populairder
3.5 Meer concurrentie als gevolg van branchevervaging
3.6 Workshop 3

4 Hoe belangrijk is de prijs voor een klant?

4.1 Andere koopcriteria zijn vaak belangrijker
4.2 De kennis van prijzen is zeer beperkt
4.3 De klant wil een rechtvaardige prijs betalen
4.4 Workshop 4

Deel B. In acht stappen naar hoger prijzen

Workshop 5

Stap 1 - Zet uw angst voor hogere prijzen opzij
Stap 2 - Formuleer een prijsdoelstelling
Stap 3 - Verminder het aantal concurrenten
Stap 4 - Maak van uw klant een relatie
Stap 5 - Lever toegevoegde waarde
Stap 6 - Verlaag het risico voor uw klant
Stap 7 - Verkoop uw prijs beter
Stap 8 - Onderhandel beter

Over de auteur
Literatuur