Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 29.946

Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon!

Redactie Verkopersonline.nl

Als u met een klant of prospect belt, hoe klinkt het dan? Natuurlijk of geforceerd? Zelftraining helpt.  

Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon!

Als uw toon opgewonden is, over-enthousiast, typische verkoperseigenaardigheden overigens, dan wekt u direct argwaan bij de klant en ook een zekere vermoeidheid. 
Hij herkent die toon en gaat onmiddellijk in de contramine. U bereikt niets.

Terugluisteren
U zou eens gedurende een paar dagen uw eigen telefoontjes moeten opnemen en terugluisteren. U zult bij het afspelen verbaasd zijn hoe anders u praat tegen een klant dan tegenover bijvoorbeeld uw vrienden of collega's.

Het is die typische, iets te opgewekte positivo toon die u de das omdoet.

Niet voor niets neemt het telefonische verkoopgesprek zo'n belangrijke plaats in bij verkooptrainingen. Want natúúrlijk spreken door de telefoon is een kunst apart, die getraind moet worden.

Actietips
  • Neem uw telefoongesprekken op en luister ze af met één of meer collega's.
  • Probeer te ontdekken hoe vaak en wanneer u te routinematig en vooral te enthousiast overkomt.
  • Train elkaar met behulp van rollenspelen en neem ook die op.
  • Blijf trainen net zo lang u de natuurlijke toon heeft gevnden.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,1
(10 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Nemop |  http://www.nemop.nl

Via Nemop neemt u telefoongesprekken op een simpele en goedkope manier op.

Geen extra apparatuur of software. Gewoon opnemen via de eigen (mobiele) telefoon.

Kijk voor meer info op www.nemop.nl

Jacques Bonneur

Altijd weer leuk om te lezen hoe vaak meningen verschillen. Is het niet zo dat elke verkoper het doet op de manier waarmee hij het meest succes heeft.

Jorrit

Te enthousiast zal inderdaad gemaakt en nep over komen bij klant.
Maar een beetje enthousiastme en "bellen met een lach" is volgens mij erg belangrijk.
Het is de toon die de muziek maakt, maar blijf altijd jezelf.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Zoekt u een sales training? Vraag 3 offertes aan
Advies Hoe selecteer ik een sales training?
Sales Training gevolgd? Geef een cijfer!
Sales Agenda
17 aug Veilig Vrijen in de Verkoop
Open training • 3 dagen • 6 pers.
18 aug Fundamenteel verkopen: de solide basis voor verkoopsucces
Open training • 2 dagen • 8 pers.
18 aug Korting is uitverkocht!
Open training • 1 dag • 6 pers.
Account Management
Acquisitie
Binnendienst
Klantgerichtheid
Leadgeneratie
Netwerken
Offertes schrijven
Onderhandelen
Overige
Presenteren
Retail
Sales Management
Social Selling
Telefonische vaardigheden
Verkoopgesprek
Verkoopvaardigheden
Onze auteurs
David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net me.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Di.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman helpt ambitieuze salesprofessionals en organisaties bij het vergroten van commercië.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is (sales) trainer en partner bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a.. meer..

Herman  Meijer

Herman Meijer

Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, in.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?